[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ćwiczenie okaże się z czasem coraz trudniejsze, gdyż liczba cyfr w ciągach stopniowo wzrasta.Jeśli uda ci się przebrnąć przez numery sześciocyfrowe, zrobiwszy tylko kilka pomyłek, będziesz mógł być z siebie wyjątkowo zadowolony.Im więcej będziesz ćwiczył, tym łatwiejsze okaże się zapamiętanie sześciocyfrowych liczb po jednym spojrzeniu, a to doda ci odwagi, aby czytać jednocześnie po dwa lub więcej słów.Poniższe liczby zawierają wystarczająco dużo przykładów dla każdej długości numerów, aby układ oko-mózg przyzwyczaił się do tego poziomu, zanim przejdzie do następnego.26.53.74.79.82.63.91.73.22.53.35.29.66.24.25.31.46.02.13.85.72.43.20.67.50.76.23.06.40.28.96.88.77.84.45.15.21.60.83.49.99.78.58.87.18.03.277.864.833.825.013.953.736.425.226.736.129.490.903.363.271.646.736.726.813.411.413.361.908.058.862.864.832.956.864.525.865.737.837.635.747.737.109.107.251.747.982.837.825.215.211.847.267.880.837.626.108.103.411.217.716.870.975.544.779.656.744.458.764.168.216.562.077.641.865.655.877.668.755.302.866.110.199.617.8638.7475.7875.7356.1178.1088.2277.2436.7426.8656.7655.6423.7777.6555.5433.6545.7657.5433.9880.8702.:.8612.0188.9871.0677.8766.3343.:.3777.2244.7544.7702.1074.7653.7654.7623.:.8764.5433.5325.6543.6423.7056.0653.8765.8644.7655.6118.1154.7703.8674.5423.7534.8762.5734.8277.7374.7272.8862.0177.1761.8767.2345.7654.5433.6511.6531.1075.7120.9841.1106.3753.2754.8297.1173.9275.4828.5702.8567.3089.9861.2850.8422.76542.46533.75252.64322.19866.98011.44904.66255.37621.64533.95412.27549.95339.86422.15155.08436.85369.18643.36438.74323.47721.52741.76201.79285.51915.29477.68224.13655.01678.29371.82102.35727.44627.64652.50664.45610.27392.82547.99266.21420.56439.47539.14733.49763.38657.95079.63644.91637.30080.26091.17533.14161.16843.08222.93867.49653.84611.42983.12548.60258.62938.46104.47250.51252.52952.83704.07650.15733.29332.62969.345783.987104.201896.916846.456782.376520.569832.238755.387513.452876.984764.045018.298436.112785.090769.234743.954137.564220.759484.887632.656892.876926.332558.031410.476831.517195.219575.376490.857393.438753.386280.875316.619474.219564.219575.376982.487615.085377.764973.387520.114874.978564.576330.103866.657894.984372.349715.769103.496511.041673.392588.643192.567682.638726.284191.116794.767936.436795.432615.998665.816155.654732.764130.284938.084503.563982.278402.876944.801019.932548.342988.478902.865014.543790.987655.037686.765839.258765.965411.423699.356794.175894.763297.538722.090808.443245.578392.121377.578343.987532.013677.467832.284680.538763.998577.105790.334877.857644.876653.664893.189568.356543.987564.467558.958747.465379.836753.556794.001579.567833.378696.189696.276460.354673.287655.801568.765844.968477.Teraz przejdź do sprawdzianu nr 2 pt.“Sztuka".Postaraj się zastosować wszystko, czego nauczyłeś się w tym rozdziale, eliminując cofanie wzroku, regresję, zatrzymując się na krótsze momenty i po przeskoczeniu większej liczby wyrazów.Rozpoczynając czytanie, nie zapomnij włączyć stopera i zatrzymać go natychmiast po zakończeniu.Reguła “plus jeden"Reguła “plus jeden" jest następująca: za każdym razem, gdy zechcesz czytać szybciej, postanów, że podniesiesz swoją maksymalną prędkość przynajmniej o jedno słowo na minutę.W ten sposób nie będziesz się wpędzał w niepotrzebny stres, a często okaże się, że podniosłeś tempo o 10 lub więcej wyrazów, swobodnie przekraczając wyznaczone cele, co w rezultacie prowadzi tak do wzrostu pewności siebie, jak i szybszego i bardziej efektywnego czytania.W poniższym sprawdzianie i wszystkich następnych zastosuj regułę “plus jeden", której celem będzie podniesienie tempa o jedno słowo na.minutę.SPRAWDZIAN 2sztuka - od prymitywizmu do chrześcijaństwaWprowadzenieSztuka należy do najbardziej wyczerpujących sposobów ekspresji ludzkiego umysłu.Od pradziejów ręka i pędzel, kierowane umysłem, zaangażowane były w jedną z najbardziej wyrafinowanych i skomplikowanych, dających się wyobrazić form analizy i wyrazu.Poniższe paragrafy przybliżają to, co, moim zdaniem, stanowiło najbardziej intrygujące okresy w historii sztuki.Sztuka prymitywnaKażda sztuka ma swoje źródła w czasach prehistorycznych, lecz przedstawienia zwierząt wyryte w kości, narysowane lub wymalowane na ścianach i sklepieniach jaskiń na północy Hiszpanii i południu Francji nadal wzbudzają podziw swoją wyjątkową siłą i jawną “nowoczesnością".Wiele arcydzieł powstało mniej więcej od 40 tyś.do 10 tyś.lat p.n.e.Tym, co uderza nas na obrazach i kopiach odręcznych, jest sposób, w jaki artyści wybierali i uwydatniali podstawowe cechy zwierząt - mamuta, bizona, jelenia, odyńca czy dzikiego konia; zauważalna znajomość anatomii, talent, z którym oddawali masywną budowę i energiczne ruchy - korzystając zaledwie z odrobiny czarnej i czerwonej ochry.Istnieją porównywalne obrazy i rysunki wykonane przez ludy prowadzące zbliżony tryb życia w czasach znacznie późniejszych.Afrykańscy Buszmeni w swoich skalnych kryjówkach pozostawili podobizny zwierząt tak piękne, jak te stworzone przez pierwszych artystów Europy, podobne w stylu, choć niektóre z nich wykonano dopiero w XIX wieku.Na kolejnym etapie rozwoju cywilizacji polowanie traci swoją rolę, a życie społeczne przybiera coraz bardziej określone formy.Narzędzia kamienne zostają udoskonalone, pojawia się i rozwija garncarstwo, a upowszechnieniu się rolnictwa towarzyszą obrządki i ceremonie błagalne.Typowe społeczeństwo prymitywne, którego przykłady pozostały jeszcze np.w Polinezji, w znacznej mierze wiąże sztukę ze swą szczątkową religią.Rzeźba przewyższyła rangą malarstwo, przedstawienie bożka w trzech wymiarach uważa się za bardziej sugestywnie wyrażające siły, które według nich rządzą prymitywnym życiem.Malarstwo i rysunek stały się ciągami znaków i symboli.Antyczny świat basenu Morza ŚródziemnegoMalarstwo i rysunek na tym obszarze ma trzy aspekty.Po pierwsze, malarstwo ścienne z jego wyraźnymi konturami i brakiem głębi kolorów, technika w pewnym stopniu przypominająca niektóre współczesne plakaty.Starożytni Egipcjanie wykorzystywali ją we wnętrzach swoich świątyń: ostro “skrojona" płaskorzeźba stanowiąca zarys tego, co wypełniano jasną farbą.Większość zachowanych do dziś malowideł znaleziono na ścianach grobowców; przedstawiają one sceny z życia zmarłych.Korzystano w nich stale z wielu konwencji artystycznych.Na przykład mężczyznę malowano czerwoną ochrą, kobietę żółtą; głowy i nogi zawsze z profilu bez względu na to, jak zwrócona jest reszta ciała.Olbrzymią wartość mają obserwacje artystów przedstawiających sceny zabaw, połowu ryb czy żeglugi po Nilu.Odkryte w pałacu Knossos na Krecie minojskie malowidła ścienne wykazują podobieństwo do tych z Egiptu pod względem jasności, jednolitości barw i zdecydowanych konturów, choć ich charakter jest całkiem świecki [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hanula1950.keep.pl