[ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] .Osoba prosz¹ca o pomoc powinna utworzyæ zaproszenie i zapisaæ je w pliku.W komputerze tej osoby otwórz Centrum pomocy i obs³ugi technicznej, wybierz opcjê Zapisz zaproszeniejako plik i okreSl czas wygaSniêcia zaproszenia na maksymaln¹ d³ugoSæ 99 dni.Zapisz zaproszenie w do-godnym miejscu w twoim komputerze i u¿ywaj go za ka¿dym razem, gdy odbierzesz telefon z proSb¹ o po-moc.Nale¿y pamiêtaæ, i¿ ta opcja nie bêdzie dzia³a³a, jeSli osoba prosz¹ca o pomoc korzystaz modemowego po³¹czenia z Internetem, w którym adresy IP s¹ ró¿ne dla ró¿nych po³¹czeñ.Dlatego te¿opcja ta sprawdza siê tylko w przypadku, gdy u¿ytkownik dysponuje modemem kablowym lub posiadainne po³¹czenie ze sta³ym adresem IP.Poprawa wydajnoSci funkcji Pomocy zdalnejZ pewnoSci¹ zastanawiasz siê nad sensem nawi¹zywania sesji Pomocy zdalnej za po-moc¹ po³¹czenia modemowego.Jednak wydajnoSæ takiego po³¹czenia jest w wiêk-szoSci przypadków ca³kowicie wystarczaj¹ca.Mo¿e nie chcia³byS korzystaæ z niegoRozdzia³ 4: Uzyskiwanie pomocy i wsparcia technicznego 139w codziennej pracy, ale dla okazjonalnego udzielania pomocy jest w sam raz.Wydaj-noSæ po³¹czenia modemowego Pomocy zdalnej mo¿esz dodatkowo zwiêkszyæ, prze-strzegaj¹c nastêpuj¹cych zaleceñ:Postaraj siê nawi¹zaæ po³¹czenie o prêdkoSci 56 Kbps.Dostosuj wizualne ustawienia w komputerze osoby prosz¹cej o pomoc: zmniejsz roz-dzielczoSæ do 800x600 i u¿ywaj mo¿liwie jak najmniejszej liczby kolorów.(Pomoczdalna automatycznie wy³¹czy tapetê pulpitu i inne nieistotne elementy graficzne).Wy³¹cz animacje i inne zaawansowane efekty wizualne; staraj sie tak¿e nie otwie-raæ okien zawieraj¹cych skomplikowane elementy graficzne.Zakoñcz wszystkie zbêdne programy w komputerze osoby prosz¹cej o pomoc.Gdy osoba udzielaj¹ca pomocy ma kontrolê nad pulpitem zdalnego komputera,jego u¿ytkownik nie powinien przesuwaæ myszy, jeSli jest to mo¿liwe.Inne zasoby pomocy technicznejPomoc Windows XP jest zasobem podstawowym, ale nie jedynym xród³em odpowie-dzi.Grupy dyskusyjne w Internecie mog¹ byæ prawdziw¹ kopalni¹ cennych informa-cji.S¹ one szczególnie przydatne w sytuacji, gdy natrafisz na rzadki b³¹d lub te¿ masznietypow¹ konfiguracjê sprzêtu.JeSli uda ci siê znalexæ wiadomoSæ u¿ytkownika, któ-ry mia³ podobny problem, byæ mo¿e znajdziesz tak¿e i odpowiedx, a przynajmniejdowiesz siê, jaka mo¿e byæ jego przyczyna.Aby przeszukaæ grupy dyskusyjne z poziomu Centrum pomocy i obs³ugi technicznej, nastronie glównej kliknij ³¹cze Uzyskaj pomoc techniczn¹ lub znajdx informacjê w grupachdyskusyjnych systemu Windows XP.Nastêpnie kliknij ³¹cze Przejdx do forum witrynysieci Web Windows i kliknij Przejdx do grup dyskusyjnych Windows.W ten sposóbotworzysz okno przegl¹darki z grupami dyskusyjnymi poSwiêconymi Windows XP.JeSli chcesz utworzyæ w³asne archiwum wiadomoSci publikowanych w grupach dyskusyjnych, wykorzystaj do tego pro-gram Outlook Express (patrz podrozdzia³ Zapisywanie wiadomoSci przed ich usuniêciem z serwera na stronie 632).Kontaktowanie siê ze wsparciemtechnicznym MicrosoftuCentrum pomocy i obs³ugi technicznej oferuje wiele narzêdzi, które mo¿na wykorzy-staæ w celu uzyskania pomocy bezpoSrednio od firmy Microsoft.Na stronie g³Ã³wnejkliknij ³¹cze Uzyskaj pomoc techniczn¹, a nastêpnie ³¹cze Skorzystaj z pomocy firmyMicrosoft.Je¿eli masz aktywne po³¹czenie internetowe, mo¿esz natychmiast poprosiæobs³ugê techniczn¹ o pomoc.Zanim skorzystasz z pomocy firmy Microsoft, upewnij siê, czy obejmuje j¹ twojaumowa.Bezp³atne wsparcie techniczne mo¿e byæ zagwarantowane w umowie, alemo¿e siê te¿ okazaæ, ¿e za ka¿d¹ poradê musisz p³aciæ.Warunki umowy ró¿ni¹ siêw zale¿noSci od sposobu i czasu zakupu systemu Windows.JeSli obejmuje ciê wsparcie techniczne, ale nie masz po³¹czenia z Internetem, mo¿eszzapisaæ informacjê konfiguracyjne w pliku i przes³aæ je póxniej.W tym celu musiszwykonaæ nastepuj¹ce czynnoSci:140 CzêSæ I: Konfiguracja, uruchamianie i usprawnianie systemu1.Otwórz Centrum pomocy i obs³ugi technicznej i kliknij ³¹cze Uzyskaj pomoc tech-niczn¹ lub znajdx informacje w grupach dyskusyjnych systemu Windows XP.2.Kliknij ³¹cze Skorzystaj z pomocy firmy Microsoft.3.Zaloguj siê, u¿ywaj¹c swojej to¿samoSci z.NET Passport, i podaj wszystkie ¿¹daneinformacje.4.Na stronie Microsoft Online Assisted Support kliknij ³¹cze View Other SupportOptions.5.Kliknij Save Information About This Computer To Submit To Microsoft Online As-sisted Support.6.OkreSl lokalizacjê i zapisz w niej plik wynikowy.Póxniej, gdy ponownie po³¹czyszsiê z Internetem, bêdziesz móg³ przes³aæ plik do pracownika dzia³u pomocy.Jak widaæ na rysunku 4-8, ta procedura przebiega niemal ca³kowicie automatycznie.Rysunek 4-8.Gdy wysy³asz proSbê o wsparcie techniczne, Windows zbiera wszystkie niezbêdne pliki i wysy³a jeautomatycznie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhanula1950.keep.pl
|