[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W Psychologii spoÅ‚ecznej Aronsoni współautorzy: Tim Wilson (szerokoznany badacz zajmujÄ…cy siÄ™ poznawaniemspoÅ‚ecznym, introspekcjÄ… i postawami)oraz Robin Akert (zdobyÅ‚a wiele nagródw sferze nauczania; jej zainteresowanianaukowe koncentrujÄ… siÄ™ na komunikacjiniewerbalnej i stereotypach seksualnych)toczÄ… opowieść o psychologii spoÅ‚ecznej,korzystajÄ…c ze swego wielkiegodoÅ›wiadczenia dydaktycznegoi gÅ‚Ä™bokiego zrozumienia procesubadawczego.Wszyscy troje od wielu ju\lat uczÄ… psychologii spoÅ‚ecznej.Ich Å‚Ä…cznedoÅ›wiadczenie dydaktyczne w tymzakresie siÄ™ga 65 lat.Ci aktywni badaczestworzyli bardzo aktualne i przyjaznew narracji dzieÅ‚o, które oddaje ichekscytacjÄ™ i entuzjazm dla psychologiispoÅ‚ecznej.RYCINA 4.1.W jaki sposób Inierpniujsmy" ytuscK nkfUnoiiucznÄ…: rola doitipnoicil i(krz«« poprrdriÄ…cych wpÅ‚ywem zdarzeÅ„poprzedzajÄ…cych: zwiÄ™kszaniesiÄ™ dostÄ™pnoÅ›ci schematu podwpÅ‚ywem tego, co byÅ‚odoÅ›wiadczane bezpoÅ›rednioprzedtemotrzymywaÅ‚a inne sÅ‚owa do zapamiÄ™taniu.Ludnie, którzy zapamiÄ™tywaliokreÅ›lenia: miÅ‚oÅ›nik przygody, ufny we wÅ‚asne siÅ‚y, niezale\ny, wytrwaÅ‚y,tworzyli sobie pozytywny obraz Donalda, spostrzegajÄ…c go jako osobÄ™ bu-dzÄ…ca sympatiÄ™, która cieszÄ… nowe wyzwania.Ludzie, którzy zapamiÄ™ty-wali okreÅ›lenia: lekkomyÅ›lny, zarozumiaÅ‚y, skryty, niezdolny do ustÄ™pstw,tworzyli sobie negatywny jego obraz, spostrzegajÄ…c go jako czÅ‚owieka za-dufanego w sobie, który bez potrzeby podejmuje awanturnicze prz.edsiÄ™-zdarzeri poprzedzajÄ…cych.OkreÅ›lenia przyswajane sobie przez badanychw pierwszej części eksperymentu zwiÄ™kszaÅ‚y dostÄ™pność ro\nych sche-matów, wpÅ‚ywajÄ…c na sposób myÅ›lenia o Donaldzie,Nale\y zauwa\yć, \e nie samo zapamiÄ™tywanie zabarwionych pozy-tywnie albo negatywnie słów wpÅ‚ywaÅ‚o na to, jak spostrzegano Donalda.W innym wariancie eksperymentu uczestnicy badaÅ„ równie\ zapamiÄ™ty-wali okreÅ›lenia, które miaÅ‚y wydzwiÄ™k albo pozytywny, albo negatywny,jak np.schludny (w jednej grupie) bÄ…dz nieuprzejmy (w innej).Te sÅ‚owanie wpÅ‚ywaÅ‚y jednak na spostrzeganie przez nich Donalda.poniewa\nie miaÅ‚y zwiÄ…zku z jego dziaÅ‚aniami.Na przykÅ‚ad, kiedy próbie ocenyOryginalne  kreskówki"WymyÅ›lone przez autorów  komiksy"przenoszÄ… ró\ne koncepcje psychologiispoÅ‚ecznej na grunt realnego \ycia.Opisy eksperymentów92 RozdziaÅ‚ 3Autorzy szczegółowo i barwnie opisujÄ…eksperymenty przeprowadzone w ramachpsychologii spoÅ‚ecznej oraz zachÄ™cajÄ…studentów, by postawili siÄ™ w miejscubadanych.Opisy te nie tylko przedstawiajÄ…zjawiska, które poddano badaniu, lecztak\e pokazujÄ…, dlaczego badaniaw psychologii spoÅ‚ecznej sÄ… prowadzonew taki, a nie inny sposób.twojej postawy wobec iÅ‚agodnÄ… ocenÄ™ twojegostepstwo bez ofiar, kloni, prze koÅ„ ego siebie, \e jest f .Jak /.redukowaÅ‚byÅ› sw przeciwnym kierunku.Znaczy to./" e aby uzasadnić rezygnacjÄ™ z uzy-ale rzeczywista zmian.wartoÅ›ci; jednostki stojÄ…ce przed tego rodzaju wyborem bÄ™dÄ… albo lago-lnteresu)Ä…cym i wa\nym spostrze\eniem do zapamiÄ™tania jest to, \e dwieosoby przyjmujÄ…ce ró\ne sposoby zachowania, jak opisane powy\ej, mo-gÅ‚y na poczÄ…tku mieć prawie identyczne postawy wobec tego faktu.Ichdecyzje mogÅ‚y siÄ™ wa\yć do ostatnie] chwili  jedna byÅ‚a o wÅ‚os udod.oparcia siÄ™ jej, ale os/ukata, Jednak\e, gdy decyzje.-.ostaÅ‚y ju\ podjÄ™te,Spekulacje te zostaÅ‚y poddane weryfikiieji empiryc/ne) przez JudsonaMillsa (l'ró8) w eksperymencie, który przeprowadziÅ‚ nn w szkole podsta-wowej.Mills zbadaÅ‚ najpierw postawy uczniów szóstej klasy wobec pro-egz.iminie, w którym zwyciÄ™zcom oferowano atrakcyjne nagrody- Sytuac)Ä™.'aaran\owano tak, \e zwyciÄ™stwo bez oszukiwani.) prawie nie byÅ‚o mo\li-a tego wykryć.W tych w.jÄ™ty nieprzejednana p.^obec takiego zachowani.)lejpoku:/ czy|ei.NastÄ™pnie usiÅ‚ujemy zmodyfikować tÄ™ atry-jednak zauwa\yliÅ›my, nie zawsze modyfikacja w tym drugim etapie jestwy stare zajÄ…ca, Interes u ja CA implik.n-j.-i tego f [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hanula1950.keep.pl