[ Pobierz całość w formacie PDF ] .Ponieważ nie sposób było rzecz wyjaśnić, sprawą musiał się zająć sługa obwodu.Co tu jest prawdą, a co złośliwą plotką? Ktoś po cichu oskarżał, ktoś inny mówił coś wręcz przeciwnego.Wizytacja miała umocnić jedność w zborze, tymczasem właśnie w czasie niej szerzyły się plotki i intrygi.(.) W przemówieniu końcowym sługa obwodu wzywał po wielokroć do jedności.Sądził, że przywrócił wśród nas spokój na najbliższe półrocze.W swym raporcie i ocenach bardzo się jednak pomylił.(.) Zaledwie wizytator odjechał, rozdźwięki zaczęły się od nowa" (GP 62~63 ).ZEBRANIA ŚWIADKÓW JEHOWYŚwiadkowie Jehowy są zobowiązani do uczestnictwa w pięciu różnych zebraniach w ciągu tygodnia.Wszystkie one przebiegają według z góry ustalonego schematu i mieszczą się w wyznaczonym limicie czasu.Poniżej scharakteryzujemy krótko każde z nich:I ~ Teokratyczna Szkoła Służby KaznodziejskiejPodczas tych spotkań świadkowie korzystają ze specjalnie opracowanego w tym celu podręcznika szkoleniowego pt.Poradnik dla Teokratycznej Szkoły Służby Kaznodziejskiej.Dzięki tej Szkole świadkowie osiągają następujące cele: pogłębiają własną doktrynę, nabywają umiejętności przemawiania, prowadzenia rozmowy i dyskusji z każdym napotkanym, niezależnie od tego, czy będą to osoby starsze, młode, chore, jak również w każdych warunkach: w domach, na ulicy, na przystanku, w zakładzie pracy, w parku, na dworcu, w podróży itd.2 ~ Zebranie służbySą to krótkie zebrania, na których udziela się praktycznych wskazówek i skutecznych metod głoszenia według wskazań wewnętrznego pisma świadków ``Nasza Służba Królestwa``.Każdy głosiciel, który udaje się w teren, zobowiązany jest do zdobywania i notowania różnych informacji o osobach, które odwiedził.Najważniejsze z nich to: ustalenie nazwisk osób zamieszkujących dany teren, informacje o ich wykształceniu,zawodzie, zainteresowaniach, sytuacji rodzinnej.Świadek notuje także rekcje wizytowanych osób na ich zjawienie się.Odnotowaniu podlega też przyjęta literatura, która będzie dobrą okazją do złożenia ponownych odwiedzin.Instrukcje przypominają świadkom, aby pilnie zważali na to, co mówią jego rozmówcy: ``Pilnie przysłuchuj się wypowiedziom swoich rozmówców, zwłaszcza na terenie często opracowywanym.Dzięki temu nawet podczas krótkiej wymiany myśli dowiesz się o nich czegoś godnego uwagi.Zanotuj to po odejściu od drzwi``.W oparciu o tak zdobyte w terenie informacji, przygotowuje się konkretne plany i zadania dla członków zboru na przyszłość.3 ~ Wykład publicznyWykład ten organizuje się w tzw.sali królestwa (miejsce zebrań lokalnego zboru, które nie posiada charakteru sakralnego).Uczestnikiem wykładu publicznego może być każdy zainteresowany.Wydawane przez świadków ulotki, zachęcają wszystkich do wzięcia w nich udziału.Przykładowo jedna z nich zaczyna się od słów: ``Poznaj swoją Biblię.Można ją zrozumieć.Bezpłatne cotygodniowe rozważania Pisma Świętego``.Na ulotce podano dni (niedziele i środy) i godziny tych zebrań wraz adresem sali królestwa.Tematem wykładu jest z reguły któryś z artykułów ze ``Strażnicy``, a osobą prowadzącą jakiś doświadczony kaznodzieja.4 ~ Studium ``Strażnicy``Zebranie to poświęcone jest omówieniu wyznaczonego artykułu z bieżącego numeru ``Strażnicy``.Wszyscy uczestniczący muszą już być na tyle przygotowani (wcześniej w domu), aby móc odpowiedzieć na szereg pytań, zamieszczonych u dołu tekstu ``Strażnicy``.Studium to ogranicza się właściwie do udzielenia odpowiedzi na wspomniane pytania, najlepiej sformułowaniami z artykułu ``Strażnicy``.Studium ``Strażnicy`` nie ma oczywiście nic wspólnego ze studium Biblii.Pismo św., które temu studium towarzyszy, służy świadkom jedynie za coś w rodzaju ``księgi cytatów``, z której odczytują wskazane przez artykuł wersety na poparcie przedstawianej w nim nauki.5~ Zborowe studium książkiStudium książki odbywa się w podobny sposób jak studium ``Strażnicy``, z tą jednak różnicą, że uczestnicy zbierają się zwykle w niewielkich grupach w mieszkaniach.Wspomniane wewnętrzne pismo świadków ``Nasza Służba Królestwa``, podaje na każdy tydzień program ``Zborowego studium książki`` z dokładnym wskazaniem stron wybranej książki, które powinny być przestudiowane.Niektóre książki są przez świadków studiowane po kilka razy.STUDIUM NAUK TOWARZYSTWA STRAŻNICA1.Studium ``Strażnicy``, czyli odkrywanie ``prawdy``O naturze i roli, jaką odgrywa ``nowe światło`` dla CK w przygotowywaniu ``nowych prawd``, czyli ``duchowego pokarmu`` dla świadków Jehowy, pisaliśmy wcześniej.W tym miejscu zatrzymamy się nad sposobem, w jaki kierownictwo sekty wtłacza ten ``pokarm`` do głów swoich członków.Z historycznego punktu widzenia sprawa ta przedstawiała się następująco.Jeszcze przez kilka dobrych lat po śmierci Karola Russella (zm.1916) Badacze Pisma Świętego ``studiowali`` przede wszystkim jego sześciotomowe ``Wykłady``, w stosunku do których pismo ``Strażnica`` (ukazuje się od 1879) odgrywało jedynie rolę drugorzędną i pomocniczą.Radykalna zmiana nastąpiła dopiero w 1922 r., gdy Rutherford nakazał zborom Badaczy pilne studiowanie głównych artykułów ``Strażnicy``, zaopatrywanych w pytania, tzw.``pytania berjańskie`` (od Berei, gdzie ``codziennie badano Pisma``; por.Dz 17, 10~11 ).Do czasu zaprowadzenia przez Rutherforda teokracji (lata trzydzieste) Badacze mogli raczej swobodnie oddawać się dyskusjom na swoich zebraniach i dzielić swoimi spostrzeżeniami z lektury książek i artykułów ze ``Strażnicy``.Ale nowy prezydent dobrze wiedział, że te ich dyskusje przeciągały się czasami na wiele godzin, po których zwykle nie brakowało takich, którym już niechciało się ``wywiązywać z obowiązku``, aby wyruszyć w teren i spełnić ``służbę polową``.Innymi słowy, zbyt wielu Badaczy zaniedbywało kolportaż wydawnictw Towarzystwa Strażnica i nie dostarczało Rutherfordowi wystarczających pieniędzy na realizację jego planów rozbudowy organizacji.Tak doszło do ograniczenia ``czasu trwania studium do jednej godziny`` i zakazu ``dzielenia się swymi prywatnymi poglądami`` (H 252).W myśl nowych zarządzeń, po jednogodzinnym studium ``Strażnicy``, Badacze udawali się obowiązkowo ``w teren``.Rutherford zatroszczył się także o to, aby ``ujednolicono program karmienia duchowego`` poprzez jednoczesne wydawanie ``Strażnicy`` w wielu językach.Już w 1938 r
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhanula1950.keep.pl
|