[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Przystępując do praktykimedytacji buddyjskiej, powinno się ponadto mieć należytą wiedzę o Nauce Buddy i znać jej podstawy w życiucodziennym.Ludzie, którzy łamią podstawowe zasady buddyjskie, a uważają, iż ponieważ medytują, wszystkojest w porządku, są w błędzie.Taka postawa jest bardzo niebuddyjska, gdyż niszczy intymny związek tych osóbz Nauką Buddy.Dzieje się jeszcze gorzej, kiedy osoby propagujące podobne zachowania wśród innych, spro-wadzają na pseudoduchowe manowce lub zupełnie odstraszają tych, którzy wykazują poważne zainteresowaniebuddyzmem.Wykładnikiem tego, czy ktoś naprawdę jest buddystą, jest świadome przyjęcie Trzech Schronień Schronienia w Buddzie, w Nauce Buddy i w Zgromadzeniu Uczniów Buddy  oraz postępowanie i życie zgodnez Pięcioma Przykazaniami: Buddyzm w Polsce 161.Nie zabijać i unikać agresji i przemocy.2.Nie kraść i nie bogacić się rujnując innych.3.Nie uprawiać niewłaściwego seksu, przynoszącego cierpienie innym.4.Nie kłamać, nie oszukiwać, nie lżyć innych.5.Nie spożywać alkoholu i narkotyków, nie handlować nimi, nie dawać ich innym.Gdyby to, czy się medytuje, decydowało o byciu buddystą, wówczas buddyzm byłby religią bardzo ułomnąi ograniczoną, odrzucającą tych, którzy z powodów fizycznych czy psychicznych nie mogą medytować.Z punktuwidzenia Nauki Buddy byłaby to czysta herezja.Oprócz medytacji, do buddyjskich praktyk religijnych zalicza się modlitwy, recytacje świętych tekstów, skła-danie ofiar oraz praktyki oczyszczające z zewnętrznych i wewnętrznych przeszkód stojących na drodze do urzeczy-wistnienia Stanu Buddy.Najbardziej podstawową jest praktyka przyjmowania codziennie rano Trzech Schronieńi ofiarowywania czystej wody, kadzidła i świec na domowym buddyjskim ołtarzu.Tak więc w buddyzmie istniejewiele praktyk, które może wykonywać każdy, bez względu na swoje możliwości fizyczne czy psychiczne i bezkonieczności praktykowania medytacji.W Polsce nie możemy szybko oczekiwać głębokiego zrozumienia buddyzmu, gdyż nasze społeczeństwow przeważającej mierze w ogóle nie zna tej religii.Ktoś, kto w poważny sposób chce pogłębić swoją wiedzęo buddyzmie, może też niestety natknąć się na niezbyt odpowiedzialnych ludzi i książki.Mimo to chcemy do-radzić osobom poszukującym, by się nie zrażały.Nauka Buddy daje nam wielką nadzieję na szczęśliwsze życie.Nawet jeśli spotykamy ludzi, którzy nie są reprezentatywni dla autentycznego buddyzmu, to szukając dalej, napewno znajdziemy rzetelnych nauczycieli.Na zakończenie chcemy życzyć wszystkim Czytelnikom, aby bez względu na swoje wyznanie i przekonaniaosiągnęli prawdziwe szczęście i pełnię w życiu.Osoby, które mają jakiekolwiek pytania, uwagi lub szukają radyczy informacji związanych z poruszanymi tu tematami, mogą kierować listy na adres Misji. Misja Buddyjska  Trzy Schronienia w Polsce 17Misja Buddyjska  Trzy Schronienia w PolsceMisja Buddyjska  Trzy Schronienia w Polsce jest organizacją buddyjską, tawiającą sobie dwa zasadnicze cele.Pierwszym jest wspieranie i umożliwianie kształcenia polskich mnichów i mniszek w krajach buddyjskich.Każda osoba pragnąca być mnichem czy mniszką może zostać wyświęcona w dowolnej spośród istniejących tra-dycji buddyjskich, zgodnie z własnym wyborem.Drugim celem Misji jest rozpowszechnianie w Polsce nauk Buddy Siakjamuniego, poprzez przedstawianie ichw postaci możliwie najbardziej zrozumiałej dla przeciętnych osób.W ten sposób Misja zmierza do utorowaniabuddyzmowi drogi do stania się w Polsce religią powszechnie zrozumiałą.Przedstawienie społeczeństwu pol-skiemu ideałów buddyjskich w przystępny i jasny sposób, powinno pozwolić na uniknięcie spotykanego czasamiw krajach niebuddyjskich postrzegania tej religii jako jakiejś dziwnej sekty.Misja utrzymuje kontakty z głównymi ośrodkami różnych zakonów i tradycji buddyjskich i w ten sposóbposzukuje najbardziej stosownych świątyń i klasztorów, gdzie kandydaci na duchownych mogliby otrzymywaćświęcenia oraz odbywać studia i praktyki religijne [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hanula1950.keep.pl