[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.” Dzięki dopracowanym systemom Amazon.com dokonałby iście heroicznego wyczynu dostarczając książkę wcześniej niż zapowiadano.Z drugiej strony niewielkie firmy wydawnicze uważały, że oznaczenie „wysyłka od czterech do sześciu tygodni albo wcale” godzi w ich interesy.Kolejnym problemem stało aktualizowanie listy książek nowych i nakładów już wyczerpanych oraz stworzenie dla tegoż celu systemu.W miarę rozwoju firmy, informatycy Amazon.com musieli sobie radzić z setkami megabajtów plików bazy danych i mnóstwem pytań: Jak pozbywacie się z listy tytułów książek, których nakład się wyczerpał? Czy potraficie usunąć dane ze środka pliku? Jeśli tak, czy oznaczacie daną jako usuniętą? Co się dzieje, kiedy Amazon.com dokonuje własnych korekt bazy danych? Jeśli dane są stale ściągane z CD-ROMu, to jak zachowujecie kopie zmian?Kaphan i Barton-Davis stworzyli własną bazę danych z istniejącą biblioteką oprogramowania domen publicznych z University of California w Berkeley, nazwanej DBM (data-based manipulation).Jest ona wykorzystywana do zarządzania plikami.Aby udoskonalić system i maksymalnie zwiększyć jego szybkość, Kaphan zmodyfikował system DBM, aby wykorzystywał system UNIX.Zyskał dzięki inteligencji systemu operacyjnego Amazon.com możliwość przechowywania w pamięci większej ilości informacji.Barton-Davis stwierdził, że „system operacyjny właściwie wypełniał swe zadania, zarządzał bazą danych w sposób, który wykorzystywał całą pamięć fizyczną, jaką dysponowaliśmy.Była to bardzo ważna cecha tego sytemu.W tym okresie, chcieliśmy mieć około 25 megabajtów przechowywanych informacji z bibliograficznych baz danych.Posiadaliśmy w pamięci 1.000 najbardziej rozchwytywanych tytułów książek i efektywnie nimi zarządzaliśmy.Powoli nasza strona internetowa zaczynała nabierać ostatecznego kształtu.”PROGRAMOWANIE SYSTEMU WSPIERAJĄCEGOW tym samym czasie, Kaphan i Barton-Davis musieli zorganizować oprogramowanie dla biura i magazynu.Po długim namyśle, wybrali system relacyjnych baz danych firmy Oracle Corporation, ponieważ uważali, że jest niezawodny i daje firmie możliwość dostosowania w miarę rozwoju.Uzasadniając wybór Barton-Davis powiedział: „Byliśmy świadomi, że w miarę rozwoju przedsiębiorstwa, będziemy mieli coraz większe wymagania w stosunku do tego systemu.Wiedzieliśmy, że w przyszłości będziemy musieli zapewniać ludziom korzystającym z baz danych sprawozdania i inne informacje.Opracowanie takiego sytemu na własną rękę nie miało sensu.” Uważał on, że „jedyną złą cechą Oracle i innych systemów relacyjnych baz danych jest to, że lubią myśleć, iż są one całym systemem.A takie przypadki zdarzają się rzadko.Musisz zmagać się z nimi, aby nie opanowały zbytnio twego komputera.W związku z tym, nałożyliśmy nakładkę (oprogramowanie) na to, co oferował nam Oracle.”Barton-Davis stwierdził, że ani on ani Kaphan nie mieli nigdy żadnej szczególnej wiedzy na temat relacyjnych baz danych.„W kilku przypadkach udało nam się dobrze trafić, ale wiele razy dokonaliśmy złego wyboru,” przyznaje.„Obecnie firma zatrudnia ludzi, którzy bardzo dobrze znają się na relacyjnych bazach danych.”Do czasu wprowadzenia na rynek, w 1995 roku, Amazon.com dysponował przynajmniej dwugigabajtową bazą danych, która zawierała ponad milion tytułów książek.Każdemu klientowi online, który wchodził na stronę, nadawano niepowtarzający się numer ID.Każde posunięcie klienta było na bieżąco śledzone tak, że zarządzający stroną internetową Amazon.com mógł przeanalizować indywidualne sposoby wyszukiwania i kupowania.W fazie rozwoju, Kaphan i Barton-Davis musieli opracować najbardziej podstawową procedurę: przetwarzania zamówienia klientów.Aby przewidzieć wszelkie możliwości, zadawali sobie niezliczoną ilość pytań „Co by było gdyby?”: Co właściwie miało się stać z zamówieniem? Co zrobić jeśli klient nie chce podać danych swojej karty kredytowej poprzez sieć, a woli uczynić to przez telefon? Jak postępować, gdy klient dzwoni do firmy? W jaki sposób firma postępuje z otrzymanymi informacjami? Wszystkie te możliwości omówiono na strome internetowej i zamieszczono odsyłacze d osób z działu obsługi klienta [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hanula1950.keep.pl