[ Pobierz całość w formacie PDF ] .2.1 KONRAD CELTIS22.2.2 FILIP BUONACCORSI (KALLIMACH)22.3 WIELCY POLACY I ICH WKŁAD22.3.1 MIKOŁAJ REJ22.3.2 JAN KOCHANOWSKI23.LITERATURA POLITYCZNA XVI STULECIA23.1 OBRAZ ZANIEDBAŃ SPRAW PUBLICZNYCH I WIZJA NAPRAWY23.1.1 „O POPRAWIE RZECZYPOSPOLITEJ” ANDRZEJ FRYCZ-MODRZEWSKI (DIAGNOZA)23.1.2 „PIEŚŃ O SPUSTOSZENIU PODOLA” JAN KOCHANOWSKI23.1.3 „ODPRAWA POSŁÓW GRECKICH”23.1.4 „NA SOKOLSKIE MOGIŁY”23.1.5 „KAZANIA SEJMOWE” PIOTR SKARGA23.2 PREZENTACJA FEUDALNYCH STOSUNKÓW NA WSI24.OBYCZAJOWOŚĆ POLSKI XVI WIEKU24.1 WIEŚ I JEJ UROKI24.2 OBLICZE SZLACHTY XVI WIEKU25.CZŁOWIEK RENESANSU I JEGO SPRAWY25.1 WZORCE OSOBOWE OKRESU ODRODZENIA25.2 IDEAŁY ŻYCIOWE KOCHANOWSKIEGO WYRAŻONE W JEGO FRASZKACH I PIEŚNIACH25.3 POETA DOCTUS W TWÓRCZOŚCI K.JANICKIEGO I J.KOCHANOWSKIEGO25.4 IDEAŁ DWORZANINA W UTWORZE Ł.GÓRNICKIEGO25.5 ŚWIAT PRZEŻYĆ OSOBISTYCH JAKO TEMAT LITERACKI26.WALORY ARTYSTYCZNE UTWORÓW RENESANSOWYCH26.1 GATUNKI LITERACKIE26.2 RELIGIJNOŚĆ MIKOŁAJA SĘPA-SZARZYŃSKIEGO27.RAMY CZASOWE28.CHARAKTERYSTYKA CZASÓW BAROKU28.1 SYTUACJA POLITYCZNA I KULTURALNA NA ZACHODZIE EUROPY28.2 ABSOLUTYZM28.3 SYTUACJA POLITYCZNA POLSKI28.4 NURTY KULTURY BAROKOWEJ28.4.1 Geneza28.4.2 Barok dworski28.4.3 Barok sarmacki (dworkowy)28.4.4 Cechy średniowieczne28.5 WZÓR OSOBOWY SZLACHCICA - SARMATY (CECHY)29.CECHY CHARAKTERYSTYCZNE KULTURY BAROKOWEJ29.1 SZTUKA BAROKU - CECHY29.2 LITERATURA OKRESU BAROKU29.2.1 Czas trwania i podział na okresy (W Polsce)29.2.2 Cechy literatury barokowej w Polsce29.2.3 Cechy stylu literatury barokowej29.2.4 Marinizm29.3 TERMINY I OKREŚLENIA ŚRODKÓW ARTYSTYCZNYCH STOSOWANYCH W BAROKU30.JAN ANDRZEJ MORSZTYN JAKO POETA DWORSKI30.1 MIŁOŚĆ JAKO NACZELNY TEMAT UTWORÓW J.A.MORSZTYNA30.2 FORMA UTWORÓW J.A.MORSZTYNA I JEJ ZWIĄZEK Z TREŚCIĄ30.3 DLACZEGO J.A.MORSZTYNA MOŻNA NAZWAĆ POETĄ KONCEPTUALISTĄ31.TWÓRCZOŚĆ DANIELA NABOROWSKIEGO31.1 TYPOWE CECHY EPOKI (NP.: VANITAS) W POEZJI D.NABOROWSKIEGO32.WACŁAW POTOCKI JAKO GŁÓWNY PRZEDSTAWICIEL LITERATURY DWORKOWEJ32.1 TEMATYKA I KOMIZM DROBNYCH UTWORÓW POTOCKIEGO32.2 GENEZA „WOJNY CHOCIMSKIEJ” WACŁAWA POTOCKIEGO32.3 „WOJNA CHOCIMSKA” JAKO PODRĘCZNIK PATRIOTYZMU DLA WSPÓŁCZESNYCH32.4 TEMATYKA AUTOBIOGRAFICZNA W TWÓRCZOŚCI W.POTOCKIEGO32.5 PATRIOTYZM W.POTOCKIEGO I JEGO OCENA WSPÓŁCZESNYCH33.TWÓRCZOŚĆ PAMIĘTNIKARSKA OKRESU BAROKU33.1 PAMIĘTNIK JAKO GATUNEK LITERACKI33.1.1 Rodzaje i typy pamiętników33.1.2 Funkcja i znaczenie w czasach baroku33.1.3 Twórcy pamiętników w XVII w.33.2 ŻYCIORYS JANA CHRYZOSTOMA PASKA33.3 PAMIĘTNIKI JANA CHRYZOSTOMA PASKA JAKO PRZEJAW SARMATYZMU33.3.1 Warstwa obyczajowa33.3.2 Wzorce osobowe33.3.3 Język i styl utworu34.EPISTOLOGRAFIA BAROKOWA - CECHY34.1 „LISTY JANA III I MARYSIEŃKI”35.GATUNKI LITERACKIE36.CZASY SASKIE W KULTURZE POLSKIEJ36.1.1 Dwa nurty kultury36.1.2 Cechy kultury dworskiej (magnackiej)36.1.3 Sytuacja kościoła36.1.4 Sytuacja polityczna w Polsce36.1.5 Sytuacja kultury w Polsce36.1.6 Oblicze sarmatyzmu37.RAMY CZASOWE38.KLASYCYZM WE FRANCJI38.1 POJĘCIE KLASYCYZMU38.2 PODŁOŻE FILOZOFICZNE38.2.1 Kartezjusz38.2.2 Kant38.2.3 Locke38.3 ZALECENIA POETYKI KLASYCYSTYCZNEJ (M.BOILEAU)38.4 LITERATURA FRANCUSKA XVII W - MOLIER39.OŚWIECENIE W EUROPIE39.1 FILOZOFIE39.1.1 Racjonalizm39.1.2 Empiryzm39.1.3 Ateizm39.1.4 Deizm39.1.5 Humanitaryzm39.1.6 „Tabula rasa”39.1.7 Utylitaryzm39.1.8 Sensualizm39.1.9 Relatywizm39.2 OSIĄGNIĘCIA CZOŁOWYCH PRZEDSTAWICIELI39.2.1 Encyklopedyści39.2.2 Wolter39.2.3 Wolterianizm39.2.4 Denis Diderot40.WIEK XVIII W POLSCE40.1 SYTUACJA SPOŁECZNO-POLITYCZNA40.2 PREKURSORZY40.2.1 Stanisław Konarski40.2.2 Stanisław Leszczyński40.2.3 Komisja Edukacji Narodowej40.3 PRASA I TEATR JAKO NACZELNE ŚRODKI AGITACJI W SŁUŻBIE REFORM40.3.1 rola Warszawy w XVIII w.40.3.2 działalność króla i znaczenie dworu królewskiego40.3.3 charakterystyka czasopiśmiennictwa40.3.4 powstanie Sceny Narodowej w Warszawie41.IGNACY KRASICKI - KSIĄŻĘ POETÓW POLSKICH41.1 WALORY TREŚCI I FORMY BAJEK IGNACEGO KRASICKIEGO41.1.1 TREŚĆ BAJEK41.2 BOHATER POZYTYWNY DRUGIEJ POŁOWY XVIII WIEKU - MIKOŁAJ DOŚWIAD-CZYŃSKI - WZORZEC OSOBOWY DOBY OŚWIECENIA41.2.1 Cechy powieści41.2.2 Dzieje bohatera41.2.3 Funkcja powieści41.3 SATYRY I.KRASICKIEGO - OŚMIESZANIE I DRWINA Z WAD SPOŁECZEŃSTWA41.3.1 Rodzaje satyr i dzieje gatunku41.4 CIEMNOTA I ZACOFANIE DUCHOWIEŃSTWA - „MONACHOMACHIA”41.4.1 Treść utworu41.4.2 Cechy poematu heroikomicznego42.TWÓRCZOŚĆ OKRESU SEJMU WIELKIEGO42.1 PUBLICYSTYKA PATRIOTYCZNA42.1.1 Działalność i program społeczno-polityczny Stanisław Staszica.42.1.2 Hugo Kołłątaj42.1.3 Rola publicystyki42.2 „POWRÓT POSŁA” JAKO AKTUALNA KOMEDIA POLITYCZNA42.2.1 Charakterystyka bohaterów42.2.2 „Powrót posła” jako komedia klasycystyczna43.SENTYMENTALIZM I ROKOKO JAKO NURTY TOWARZYSZĄCE KLASYCYZMOWI ORAZ TWÓRCZOŚĆ REWOLUCYJNA43.1 NURT SENTYMENTALNY43.1.1 Jan Jakub Rousseau - prekursor nurtu43.1.2 Karpiński - poeta sentymentalny43.2 CECHY CHARAKTERYSTYCZNE ROKOKA43.3 POEZJA JAKUBA JASIŃSKIEGO44.DOROBEK CZASÓW STANISŁAWOWSKICH44.1 ZASŁUGI WOBEC JĘZYKA (WALKA O CZYSTOŚĆ JĘZYKA)44.2 GATUNKI LITERACKIE44.3 CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CZŁOWIEKA OŚWIECONEGO45.RAMY CZASOWE46.PRZEJAWY ROMANTYZMU W LITERATURZE OBCEJ46.1 FILOZOFIA EPOKI46.1.1 Irracjonalizm46.1.2 Mistycyzm46.2 ROMANTYZM W NIEMCZECH46.2.1 Goethe - „Król olszyn”46.2.2 J.W.Goethe - „Faust”46.2.3 Werteryzm46.3 CHARAKTERYSTYKA ROMANTYZMU FRANCUSKIEGO46.3.1 Rousseau46.3.2 Germaine de Staël46.3.3 Rene Chateaubriand46.3.4 Wiktor Hugo46.3.5 Aleksander Dumas46.3.6 Alfred de Mussel46.4 ROMANTYZM W ANGLII46.4.1 Byronizm46.4.2 Cechy bohatera byronicznego46.4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhanula1950.keep.pl
|
|
|