[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.zwracając uwagę na wypowiedzi świadczące o tym, iż mówiący przypisuje sobie zdolność czytania w twoich myślach.· W miarę poznawania powtarzających się wzorców, obserwuj, jak oddziałuje na ciebie ich nowa interpretacja.Czy oceniasz je bar­dziej obiektywnie i mniej emocjonalnie? Czy masz poczucie pa­nowania nad sobą i sytuacją, w której się znalazłeś?· Opierając się na zaproponowanych standardowych wzorcach, za­cznij głośno zadawać pytania, czyniąc to uprzejmie i dyskretnie.· Zaobserwuj wpływ twojego postępowania na stosunki z innymi.· Spożytkuj zdobyte umiejętności w celu wprowadzenia kilku zmian.· Zwizualizuj trzy najważniejsze przekonania na temat własnej osoby, które pragniesz zmienić, i wymień submodalności, jak czyniłeś to w dniu szóstym i siódmym.· Wkomponuj powyższe wizje w ćwiczenie z odliczaniem, po wi­zycie w twoim „specjalnym miejscu" i chwili delektowania się jego klimatem.· Tym razem nie używaj ekranów, zwizualizuj jedynie pożądane cele, uwzględniając wszystkie rozpoznane dotychczas pozytyw­ne submodalności.· Spraw, aby to przeżycie było realne, jakbyś naprawdę stawał się inną osobą.Doznaj odczuć towarzyszących wykonywaniu wyo­brażonych czynności.· Pomyśl, kiedy nadarzy się sposobność zastosowania w praktyce nowych zachowań lub działań, które zwizualizowałeś.· Jeżeli już znasz stosowne sytuacje, które zaistnieją w najbliższej przyszłości, skoncentruj się na nich, wykonując rzutowanie w przyszłość.· Jeżeli musisz sam stworzyć okazje do wykorzystania nowych umiejętności, już dziś poczyń odpowiednie kroki.Dzień 15· Określ trzy najważniejsze trapiące cię problemy lub kwestie i opisz je prostymi zadaniami.· Posługując się techniką „zręczność językowa", opisaną na stro­nach 115-120, zastosuj 13 różnych podejść do każdego pro­blemu.· Wyobraź sobie, że problemy te dotyczą innej osoby i odpowia­dasz na nie jako konsultant lub doradca.· Notuj wszystkie nasuwające ci się nowe punkty widzenia lub koncepcje.· Najkorzystniej byłoby wykonać to ćwiczenie wspólnie z przyja­cielem lub partnerem, łatwiej bowiem wówczas o bardziej krea­tywne odpowiedzi.Pracując razem, moglibyście kolejno propo­nować sobie nawzajem nowe punkty widzenia.· Powinieneś zarezerwować czas na wykonanie powyższego zada­nia, np.podczas przerwy w pracy lub po powrocie do domu.· Przez cały dzień, ilekroć usłyszysz negatywne stwierdzenie, ćwicz w myślach odpowiedzi, opierając się na wzorcach „zręcz­ności językowej".Podobnie jak w przypadku metamodelu, zapewne nie uda ci się zapamiętać wszystkich 13 podejść, skon­centruj się więc na kilku wybranych, które uważasz za najła­twiejsze do zapamiętania i zastosowania.· Postaraj się codziennie przeznaczać trochę czasu na relaksujące odliczanie i odkrywanie własnych myśli.· Będzie to musiało wejść ci w nawyk, jeżeli oczekujesz długoter­minowych korzyści, np.rozładowania stresu i nabrania dystan­su do toczących się wypadków.Pora, kiedy leżysz w łóżku przed zaśnięciem, byłaby najbardziej odpowiednia.· Jeżeli stwierdzisz, że podczas wizualizacji zawsze zasypiasz, wy­konuj to ćwiczenie po przebudzeniu się i porannej toalecie.· Zajmie ci ono nie więcej niż 15-20 minut, toteż warto przestawić budzik, by uczynić z niego codzienną, rutynową czynność.Dzień 16· Najważniejszym ćwiczeniem na dzisiaj są „punkty widzenia", omówione na stronach 114—115.· Technika ta jest krótsza od poprzedniej, możesz zatem zastoso­wać dowolną liczbę osobistych problemów, by sprawdzić, czy uda ci się rzucić na nie nowe światło.· Nie staraj się szukać mądrze brzmiących, gotowych rozwiązań; pozwól się prowadzić „punktom widzenia".· Czasami odpowiedź pojawia się niczym olśnienie nazajutrz, a na­wet po kilku dniach.Nigdy nie należy starać się zbyt usilnie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hanula1950.keep.pl